onsdag 16. november 2011

Hjemmelaget sjokolade konfekt

I dag har jeg laget hjemmelaget sjokolade for andre gang, og jeg syns denne bladningen ble mye bedre enn sist. Det er veldig høy sjokoladeprosent så det nærmeste den kan ligne på er Premiums sjokolade med 70%. Jeg har tilsatt litt havsalt for dette syns jeg er veldig godt i sjokolade=)



Ingredienser:

200g kakaomasse
100g kakaosmør
55g agavesirup
2 store ss vaniljepulver
10g sukrin eller splenda
0,5dl kremfløte (her kan du bruke litt fløte for å få smaken mildere)
3ss hakkede pekannøtter eller hasselnøtter
1-2ss havsalt (maldonsalt brukte jeg)

Slik gjør du:

Ha kakaoen og smøret i et bolle som du har over et vannbad til blandingen smelter.

Når det er ferdig smeltet, ta det av vannbadet og bland i søtningsstoffet og fløten. Når du har i fløten vil det bli mye tykkere. Ha så i ønsket mengde salt og nøtter. Deretter har du sjokoladen i ønsket form.

Disse var ferdig stivnet etter ca 3 timer i kjøleskap og de var kjempegod for de som liker mørk sjokolade=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar