tirsdag 22. november 2011

Lavkarbo lasagne med squash

Denne er kjempegod=)) Her er bildet før den er satt i ovnen.


Ingredienser ca 3-4 pors:

1 squash
400g kjøttdeig
3 dl kremfløte
1 løk
2 fedd hvitløk
1/2 glass tomatpure
sopp(kan sløyfes)
2 ss oregano
1ss basilikum
masse ost

Slik gjør du:

Sett ovnen på 200grader. Skyll squashen under kaldt vann, tørk den så skjær den i skiver på langs med ostehøvel. Legg dem på et fat og strø salt over for å få ut fuktigheten. La dem ligge mens du steker kjøttdeigen. Når kjøttdeigen er nesten ferdigstekt tilsetter du finhakket hvitløk, løk i halvringer og evt. sopp. La dette steke til løken er myk.

Så har du i fløten og rører inn tomatpureen. La dette koke i et par minutter for du har i urtene. Jeg syns det er godt å ha litt revet parmesan i kjøttsausen.
Ta denne av platen, mens du tørker av squashskivene med et kjøkkenpapir for å få bort fuktigheten.

Legg så lagvis med squash og kjøttdeig. Begynn med squash.

Ha så over rikelig med ost. Stek den så i ovnen i ca 30min.Jeg bruker å legge et bakepapir over mens jeg steker den i ovnen for vår ovn har veldig sterk overvarme. Jeg tar av bakepapiret de siste 5 minuttene av steketiden. Jeg avkjøler den også i ca 30 min før vi spiser=) Serveres med en frisk salat=)

Får du rester er dette ypperlig å ha med seg til lunch dagen etterpå=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar